BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, July 19, 2011

Jalan-jalan Banting



Alhamdulillah..Hari ni hari ahad, 17 Julai 2011, bermulanya minggu last saya dan sahabat-sahabat praktikal di SMK Telok Dato'. Jadi, hari ini kami keluarlah sekejap berjalan-jalan sekitar Banting. Temankan Aninah dan Raisah yang nak beli barang. Selesai membeli barang-barang, kami ke rumah Cikgu Rafidah, dia nak tunjukkan kami dengan 'arnab-arnabnya'. Jomlah tengok gelagat saya bertemu dengan arnab-arnab di rumah Cikgu Rafidah. Subhanallah..Comel sangatt..


Arnab yg sy dpt pegang arnab-arnab yg baby-baby ja..
Yg besar-besar susah nak tangkap..

Ini first time saya dapat pegang arnab. Allahhu Akbarr.. Bersyukurnya ditemukan dengan arnab-arnab ni hari ini. Barulah saya tahu, saya suka arnab sangat-sangat. Itu diakui oleh Cikgu Rafidah apabila dia melihat saya sedikit excited tatkala terpandangkan arnab-arnab di dalam reban.


Dua ekor baby arnab yg tumpas di tangan saya, hehe..

Arnab-arnab ni semua, semua takut bila saya pegang mereka. Tapi bila saya bunyi..meow2, terus mereka jadi jinak pula dengan saya. Ketawa semua orang bila saya pujuk arnab-arnab tu untuk dukungnya dengan bunyi meow2.. Hehe..Confius Cikgu Rafidah.

Ani dan Ray yg pada mulanya geli, tak lepas peluang
menyentuh baby arnab yg saya pegang..

Riuh-riuh la kat reban arnab tu petang tu dengan kehadiran saya. Trademark saya bunyi meoww.. Sure sume arnab-arnab kat situ sayalah orangnya. Hehe.. Saya ada tanya Cikgu Rafidah, arnab-arnab ni ada nama tak? Cikgu Rafidah cakap tak letak nama. Nanti umurnya tak panjang. Hmm..Tak apa, nama arnab pun sedap dan comel..

Tarraaa..Inilah baby arnab yg saya paling suka..
Saya in love dengan baby arnab ygni..Comel sangat..
Dia pun sukakan saya..Sebab bila saya cakap meow2,
dia terus diam dan biar saya pegang dia..Hehe..

Saya memang sangat teruja dengan arnab-arnab ni semua.. SUbhanallah..tak lena tidurlah saya teringatkan mereka nanti. Huhu..

Ini baby arnab dua beradik yg comel..

Untuk arnab yang ni, waktu saya dukung arnab yang putih oren tu, adik dia yang koko tu pun nak didukung jugak. Hmm..siapa cakap haiwan tak ada perasaan cemburu?? Baby arnab yang koko tu cium-cium jari saya yang waktu tu sedang dukung abang dia. Hehehe..Comel sangat.. Aksi spontan itu sempat dirakamkan gambar oleh Cikgu Rafidah.. Last2, saya pun dukunglah dia.. Dia senyap je.. Comel, hehe..

Lastnya, kami bersiar sekejap melihat matahari jatuh di Pantai Morib. Subhanallah..Cantik sangat suasana matahari terbenam.
Dua bulan di Banting, 1 episod ukhwah yang
kami tidak akan lupakan selamanya..


Dan yang akhirnya, hanya pada DIA saya mengucapkan jutaan terima kasih kerana mengizinkan saya melalui detik-detik nadi mendetikkan nafas di bumi Allah ini. Dari pagi bernafas sehingga ke petang dan malam. Itulah pusingan hidup seharian. Itulah nikmat Allah yang tidak terhitung harganya. Subhanallah.. Benar..Kalau nak menyemai sifat syukur, rajin-rajinkanlah kaki melangkah menghayati segenap ruang alam ciptaan Allah ini. Ya, ciptaaNya sentiasa akan membuatkan jiwa saya tenang dan tersenyum penuh kebahagiaan.

Apa yang penting, setiap detik yang berlalu mengandungi hikmahNya yang teramat halus, yang hati-hati terpilih sahaja yang akan menikmati segala hikmah Allah itu dengan penuh keredhaan pada ketentuan Allah yang tidak menetapkan sesuatu perkara itu dengan sia-sia melainkan dengan sejuta hikmahNya.

Hikmah untuk hari ini, adalah.. Memandang ciptaan Allah, membuatkan saya tenang.. Alhamdulillah..

Terima Kasih Allah..

Aleesy AnNurIman
19 Julai 2011, 3.1.3pm
Bilik Guru, SMK Telok Dato',
Banting, Selangor..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...